neděle 18. září 2016

Český Krumlov




Chtěli jste někdy žít v pohádce? Já ano, vlastně pořád chci, jen teď se mi ten sen splnil.

Zhruba v polovičce prázdnin jsem dostala nabídku práce v Českém Krumlově v Kouzelných bylinkách, už tohle zní pohádkově.
Tak se ze mě stala „bylinářka“.

Český Krumlov doslova každého očaruje svými kouzelnými uličkami. Občas jsem si říkala, že tohle město je chvílemi až kýč, jako Rakousko, protože těch překrásných výhledů je tu tolik a do každého se člověk prostě zamiluje.

Já jsem se několikrát před tím s Krumlovem setkala jen „po vodě“. Vždy mě moc mrzelo, že tohle město nemůžu prozkoumat z očí „domorodce“. No, tak teď se mi moje touha poštěstila.

Moje rady kde být a co navštívit:
- Kouzelné bylinky – je to bylinková zahrada, kde se od školy Kouzelných bylinek můžete zúčastnit kurzů, ať už víkendových, tak týdenních, zaměřené na užití bylin, čínskou medicínu i jógu, nebo si prostě jen prohlédnout bylinkovou zahrádku a něčemu novému se přiučit
- Otáčivé hlediště – to je nutnost, měla jsem tu možnost shlédnout Barona Prášila a náramně jsem si hru užila.
- Zámecká zahrada – svoje kouzlo má hodinku před zavírací dobou, tzn. od 18:00 do sedmi.
- Pouliční umělci – můžete je potkat na každém rohu, Krumlov je jimi plný, krásně dotváří romantickou atmosféru a bystří kouzlo Krumlova, už bych si to tu bez koncertů každý večer nedokázala představit.
- Vyhlídka u Regionálního muzea – občas se tam dá také natrefit na nějakého hudebníka, no a večerní pohled na nasvícenou zámeckou věž a státní hrad a zámek je k nezaplacení.
- Kostel sv. Víta – s pozdně gotickým exteriérem. Interiér není nijak přehnaný, takže působí klidným dojmem. Za kostelem je překrásný pohled na řeku Vltavu.
- Galerie Egon Schiele – expozice v galerii nikdy nezklamou, nyní probíhá výstava Otty Plachta – Duše pra/lesa, doporučuji.
- Stolen Gallery – celý nápad s ukradenou galerií je supr, majitelé mají kvalitní obrazy a akce od nich pořádané nikdy nezklamou. Od události „Zažij město jinak“ zde byla pořádaná afterparty se silent diskem.
- Dobrá čajovna – dejte si lilkovou pastu tzv.“Babachanuš“  a Jogi čaj – podává se se smetanou a mlékem, výborná kombinace.
- Aphoteka Cafe Bar – zkuste Bazalkový drink, mňam!
- Monna Lisa Bar and Gelateria – výborná italská káva s úžasným výhledem na horní terase.

Druhého července jsem sem přijela a už se mi odsud nechce, jako vždy mě Krumlov vítá deštěm, běžela jsem spěšným krokem do našeho krásného růžového domečku u mostu Dr. E. Beneše, usušila se, popovídala si s kamarádkami a spokojeně usnula s pocitem, že ta šestihodinová cesta se opravdu vyplatila. (Napadaly mě myšlenky, že za tu dobu bych klidně mohla být u moře, ne v uplakaném městě.)
Pár dní na to jsem s děvčaty zavítala do Van Gogh pubu, který můžu jen doporučit. (Momentálně je mimo provoz, uvidíme, zda bude znovu otevřen.) Pořádají se zde koncerty v tzv. sklepě s neuvěřitelnou atmosférou, my jsme na jeden takový náhodou narazily a zažily ten nejkrásnější večer v životě. :))
Daniel, vedoucí podniku, nás pustil do „sklepa“, kde zrovna probíhalo nahrávání videoklipu Daniela Beneše hrajícího na didgeridoo a bubny, Fredérica Malica na kytaru a Christiana Farrella na handpan. Všude byly svíčky, při vstupu jsme dostaly růžové růže, zazpívaly jsme si i zatančily. No není to kouzelné?


Krumlovské uličky tepou každým dnem v jakoukoliv hodinu pohádkovou náladou.
Když svou procházku za poznáním zdejší krásy vezmete do jedné ruky trdelník a do druhé skořicovou zmrzlinu z hlavního náměstí, určitě neprohloupíte.
A já vám slibuji, že se sem budete rádi vracet.

Olga

3 komentáře:

  1. Veľmi by som chcela toto miesto navštíviť a až to v budúcnosti urobím, budem sa riadiť tvojimi radami :) Krásny článok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, užij si Krumlov!
      (A děkuji Ti.) :))

      Vymazat
  2. Český Krumlov je prostě krásné město :) moc hezké fotky :)

    OdpovědětVymazat